Menu:

Szlaki i trasy turystyczne Naszym Regionie...
III. SZLAKI ROWEROWE

a). znakowane

1. Wschowa - Buczyna (4 km) - skrzyżowanie dróg w lesie (8 km) - parking na końcu lasu przed Lginiem (10.3 km) - plaża nad jeziorem w Lginiu (11.8 km) – jezioro koło Nowego Strącza (17 km) – Przylesie (20 km) – Przybyszów (24 km) – rynek w Sławie (28 km). (Dalej trasa poprowadzona będzie ze Sławy do Lubiatowa : razem ok. 38 km)

Mapa

Wyjazd ze Wschowy spod Parku Wolsztyńskiego przy tablicy informacyjnej o początku trasy. Stąd jedziemy ul. Modrzewiową wzdłuż parku a po przejechaniu ok. 250 m skręcamy w lewo i drogą parkową udajemy się na północ. Kiedy park się skończy wjeżdżamy na szosę i przez wieś Nowe Ogrody dojedziemy do skrzyżowania dróg Wschowa - Buczyna i Nowa Wieś - Osowa Sień. Przejeżdżamy skrzyżowanie i prosto jedziemy do wsi Buczyna (4 km). Na końcu wsi Buczyna znajduje się leśny parking, tu możemy odpocząć. Dalej już prosto jedziemy do skrzyżowania dróg leśnych przed leśniczówką Mścigniew. Tam po prawej stronie znajduje się kamień, na którym widnieje napis z podaniem odległość do Wschowy (8 km) oraz do Miastka (7 km). Na skrzyżowaniu po lewej stronie widzimy miejsce odpoczynku przygotowane przez Nadleśnictwo Włoszakowice. Podczas odpoczynku możemy podziwiać kopiec mrówek i okoliczny drzewostan. Dalej jedziemy prosto aż skończy się las i wjedziemy na polną drogę parking leśny przed Lginiem (10.3 km). Na polnej drodze skręcimy w lewo i po przejechaniu około 1,5 km ponownie skręcimy, ale tym razem w prawo. Teraz jadąc już tylko prosto dojedziemy do plaży w Lginiu (11.8 km). Po odpoczynku na plaży i kąpieli w czystej wodzie jeziora Lgińskiego jedziemy z powrotem w kierunku skrzyżowania drug przy kościele. Obok kościoła i skręcamy w prawo i prosto asfaltówką jedziemy w stronę skrzyżowania z szosą Wschowa - Wolsztyn. Po drodze tuż za pomnikowym dębem skręcamy w prawo i dalej częściowo drogą szutrową a potem szosą jedziemy do przesmyku między jeziorami Lgińsko i Lginko. Od przesmyku jedziemy prosto szosą ok. 200 m, tu skręcamy w lewo w leśną drogę. Jadąc nią  obok dawnej osady Holendry ponownie skręcamy w prawo do lasu i dalej krętym duktem leśnym dojeżdżamy do  jeziora pod wsią Nowe Strącze (17 km). Następnie po wyjeździe z laseu skręcamy w prawo i docieramy do wsi Przylesie (20 km). Z Przylesia stale prosto na zachód jedziemy wśród pół i łąk. Po pewnym czasie widzimy z daleka kościół stojący po prawej stronie. Jesteśmy już w Przybyszowie (24 km). Tu zwiedzimy kościół oraz stojący naprzeciwko renesansowy dwór. Teraz skręcamy w lewo i jedziemy przez wieś. Na południowym krańcu wsi jedziemy prosto pod górkę drogą wyłożona kamieniami i po jakimś czasie skręcamy w prawo droga polną, przejeżdżając przez wiadukt położony nad nieczynną linią kolejową Wschowa – Konotop, docieramy do Rynku w Sławie (28 km).

b). nie znakowane
1. Wschowa - Buczyna - (4 km) - L. Mścigniew (9 km) - L.Tłucznia (12 km) - Włoszakowice (17 km) - Boszkowo (20 km) - Dominice (26 km) - Górsko (29 km) - Radomierz (38 km) - Błotnica (40 km) - Przemęt (43 km)
       Wyjazd ze Wschowy przyst. PKS (0,0) przy ul Wolsztyńskiej w kierunku Wolsztyna na wysokości parku skręcamy w prawo do wsi Nowe Ogrody (2 km). Dalej prosto w kierunku Buczyny (4 km) mijamy wieś i przy parkingu (4,5 km) leśnym skręcamy w prawo do lasu. Leśną drogą cały czas prosto dojedziemy do leśniczówki Mścigniew (9 km). Od leśniczówki Mścigniew jedziemy prosto drogą w kierunku płn. ok. 2 km. Tu dojeżdżamy do szosy (11 km) Brenno - Włoszakowice i na wysokości leśniczówki Tłucznia (11 km) skręcamy na szosie w prawo.  Teraz już prosto szosą udajemy się do Włoszakowic (17 km). We Włoszakowicach możemy zwiedzić: pałac, kościół oraz Izbę Regionalną. Wyjeżdżamy z Włoszakowic udając się w stronę przejazdu kolejowego (19 km). Za przejazdem kolejowym skręcamy w lewo i dojeżdżamy do wsi Grotniki (21 km). Przy końcu wsi skręcamy ponownie w lewo i przez most jedziemy do Boszkowa (23 km). W Boszkowie możemy się zatrzymać, poplażować i wykąpać się w kąpielisku przy restauracji „Syrena”. Potem cofamy się i jedziemy w kierunku z którego przyjechaliśmy. Na skrzyżowaniu (24 km) skręcamy w prawo w kierunku Pudełkowa (kompleks ośrodków wypoczynkowych). Po około 3 km dojeżdżamy do wsi Dominice (26 km). W Dominicach odnajdujemy szlaki turystyczne żółty lub niebieski. ),5 km za wsię skręcamy w prawo i polną drogą (znaki niebieskie) jedziemy do Górska (29 km). Tu koniecznie musimy obejrzeć „Galerię ptaków Przemęckiego Parku Krajobrazowego” w gospodarstwie rzeźbiarza ludowego Mariana Murka, oraz witrak-koźlak i obok wzgórze widokowe. Z Górska wyjeżdżamy skręcając w lewo przed kościołem i polną drogą dojedziemy do Radomierza (33,5 km). Po drodze podziwiamy stojący po prawej stronie drogi wiatrak-koźlak, a we wsi stara kuźnia z końca XVIII w. Z Radomierza szosą jedziemy prosto do Błotnicy (36 km), tuż za przejazdem kolejowym po prawej stronie widzimy następny wiatrak-koźlak z 1809 r. Z Błotnicy już tylko 2 km jedziemy do Przemętu (38 km) naszego miejsca przeznaczenia. Możliwości noclegu są w Olejnicy, Dominicach (schronisko PTSM), Brenno (schronisko PTSM), Boszkowo (hotel „Syrena”)
Zwiedzamy region - trasy samochodoweTrasy samochodowe

Szlaki rowerowe (ciag dalszy) (2kB)